<< předchozí den <<          Pátek, 5. července 2013         >> další den >>

Ráno opět standard: modro, jasno, vstávání, snídaně, loučení se Sašou (co kdyby náhodou kotvila u jiného Primoštenu…). Na motor z mariny a kolem mysu a už jsme v zálivu romantického městečka Primošten. Naše první úspěšné kotvení na bójku a už jsme chyceni nejen slunečnou atmosférou, ale i černým lanem a stojíme. Rozchod na bójce znamená volný program až do pozdního odpoledne. Bebík a Kuba jsou během minuty  na lodi u Saši a my ostatní zevlujeme. Na návštěvu přijela Liška se svou smečkou. Kotvili tu celou noc a popisují útulnost místních hospod a barů. Dopijí se zbytky zásob rumu a všeho co teče i neteče.

Naskáčeme do vody a plaveme ke břehu. Procházka ke kostelíku na vršku ostrova je lemována spoustou obchůdků a restaurací. Má jen trochu horké došlapy – sháníme stíny, protože na slunci v plavkách to fakt bez bot pálí.

Zpět doplaveme a pak už je dílem okamžiku se domluvit, že se po částech přeplavíme na dinghy a půjdeme na baštu do nějaké místní občerstvovny. Po počátečním váhání jsme se uhnízdili na břehu zálivu na příjemném místě se sympatickou obsluhou. A už to dostává tu správnou atmosféru, rizoto s mořskými plody, tuňák, vepřové na hříbcích. Místní pivo i víno, příjemný pozdní oběd. Jsme si pěkně nacpali pupky. Zpět na loď, trochu cachtání u lodi, dlouhé loučení s ostatními posádkami a vyplouváme směr Kremik. Na motor jsme tam za chvilku.

Pozvolné předávání lodi. Dopíjení zásob, pohoda klídek. Mořský vlk, co nám zprovoznil loď minulou sobotu, jen šibalsky prohodí něco o chybějící krytce na stěžňovém světle. Moc dobře ví kam se koukat a co kontrolovat. A protože při příjezdu do mariny byla u benzínky fronta lodí a foukal nepříjemný vítr na to, aby se stálo v řadě a čekalo, následuje ještě večer rozhodování se kapitána a 1. důstojníka, jestli zajet pro naftu těsně před zavíračkou v 21:00 nebo brzy ráno. Na radu mořského vlka se to odkládá na ráno s vyhlídkou, že foukat nebude.