<< předchozí den <<                 Středa, 3. července 2013      >> další den >>

Budí nás opět modré nebe a sluníčko šimrá přes otevřené lukny naše nahé prdele. Kapitán svým nekompromisním hlaholem svolává posádku na palubu. Rychlá snídaně, doplnění zásob v šopíku – chleba, meloun, okurky. Ani kávu jsme díky cestovní horečce nedali a už se všichni pekelně soustředíme na výjezd z mariny. Samozřejmě nejvíce situací žije kapitán. My ostatní jsme v klidu, protože mu stoprocentně důvěřujeme. Michal si ale pro jistotu stejně domluvil přítomnost Hanky na palubě a za její asistence s přehledem opustí marinu.  Ještě u vjezdu si párkrát ozkouší parkování u volného mola a na motor se přesouváme kolem ostrova do zátoky. Kde jsme včera byli na večerní procházce. Tady na kotvě mezi Filipem a Pavlem kotvíme a opět pár hodin koupačky, relaxuj a sladkého nicnedělání. Pivo, Pelinkovač, klobásy, džus, rum, slunce, koupání, víno, šnorchlování, ježdění na foukacích dinghy …, a tak tu oddychujeme: romantická hospůdka na břehu bílého vína s výhledem na tyrkysovou zátoku. Škoda, že ty ceny jsou v místních mývalech a ne ve starých Italských Lirách, to by se to chlastalo ještě lépe v zátoce Vinogradišče. Hanka stihla vyhlásit soutěž v malování na kameny a já dopsat deník.

Spoustu jsem nestihl zapsat, ale to nevadí, máme toho dost na fotkách a zbytek v myšlenkách.

19:50 hodin: úplně v klidu a pohodě jsme přistáli v zátoce Šešula na ostrově Šolta. Romantika, málo lodí, klídek, pohoda. Celé odpoledne jsme jeli na motor i když snaha plachtit ze začátku byla, ale větru pomálu, Platit se tu nemusí a proto rádi přijmeme pozvání místních do restaurace. Dinghy do vody a už jsme na břehu. Seskládat se ke stolům výhledem na zátoku je dílem okamžiku a už si vybíráme z místní nabídky. Omladina opět kolem Saši. Rybí polévka, salát z chobotnic, nějaké to čevapčiči a bílé víno. Velký rozruch způsobí světelné tyčinky, které se stanou na následující dvě hodiny zdrojem zábavy a poučení. Výtvory zprvu nesměle kroužkové se brzy změní v přímo výtvarné a kosmetické kreace. Trochu vzrůšo nastane u placení, ale nakonec vše dobře dopadne.